Czy Media Społecznościowe?
Na dzień dzisiejszy to raczej nie pytanie „czy” wykorzystać media społecznościowe, tylko „jakie”, czyli jakimi mediami społecznościowymi dotrzesz do swoich odbiorców, klientów.
Tam gdzie twój klient tam i oferta twoja.
Przekaz czy reklama w social mediach ma szansę dokładnie trafić do osób, które są w naszej grupie docelowej i powinny ich zainteresować nasze produkty! Nasze profile w SM, historia odwiedzin, komentarzy, zainteresowań pozwala na precyzyjne dobranie odbiorców do zadanych kryteriów. Program nas „zna” i wie co ukazać naszym oczom.
Za obecnością biznesową w mediach społecznościowych przemawia to, że w świecie „społecznościowym” spędzamy coraz więcej czasu. Już ponad 2 godziny dziennie. To szansa by dotrzeć z ofertą do precyzyjnie określonej grupy.
Reakcje na twój wpis – polubienia, komentarze czy pytania, udostępnienia dają szybką możliwość oceny jakości swojego przekazu. I wypracowania strategii nawiązania i utrzymywania trwałego (stałego) kontaktu z klientami.
Komentarz czy pytanie to dobre źródło czerpania informacji o stosunku do twojej oferty jak i identyfikacji potrzeb klienta.
Nawiązanie kontaktu w social mediach może być pierwszym krokiem do stałych relacji np. poprzez tworzenie zachęty do zapisania się na listę mailingową na stronie. Wtedy już możesz docierać ze swoim przekazem bezpośrednio. I budować relację, wzbogacać wiedzę odbiorcy i rozszerzać informację o swojej ofercie.
Media społecznościowe szczególnie nadają się do krótkich treści i multimediów. Wbrew pozorom stworzenie krótkiej, absorbującej uwagę treści nie jest łatwe. Ale sposób prezentacji wpisów np w Facebooku powoduje, że w 2-3 pierwszych zdaniach możesz i właściwie musisz zawrzeć to co przyciągnie uwagę czytelnika na dłużej.
Twój klient lubi serwisy społecznościowe? Więc to miejsce na obecność twojej oferty i promowania twojej strony internetowej.