Dlaczego Social Media? Czy Media Społecznościowe?

Czy Media Społecznościowe?

Na dzień dzisiejszy to raczej nie pytanie „czy” wykorzystać media społecznościowe, tylko „jakie”, czyli jakimi mediami społecznościowymi dotrzesz do swoich odbiorców, klientów.

Tam gdzie twój klient tam i oferta twoja.

Przekaz czy reklama w social mediach ma szansę dokładnie trafić do osób, które są w naszej grupie docelowej i powinny ich zainteresować nasze produkty! Nasze profile w SM, historia odwiedzin, komentarzy, zainteresowań pozwala na precyzyjne dobranie odbiorców do zadanych kryteriów. Program nas „zna” i wie co ukazać naszym oczom.

Za obecnością biznesową w mediach społecznościowych przemawia to, że w świecie „społecznościowym” spędzamy coraz więcej czasu. Już ponad 2 godziny dziennie. To szansa by dotrzeć z ofertą do precyzyjnie określonej grupy.

Reakcje na twój wpis – polubienia, komentarze czy pytania, udostępnienia dają szybką możliwość oceny jakości swojego przekazu. I wypracowania strategii nawiązania i utrzymywania trwałego (stałego) kontaktu z klientami.
Komentarz czy pytanie to dobre źródło czerpania informacji o stosunku do twojej oferty jak i identyfikacji potrzeb klienta.

Nawiązanie kontaktu w social mediach może być pierwszym krokiem do stałych relacji np. poprzez tworzenie zachęty do zapisania się na listę mailingową. Wtedy już możesz docierać ze swoim przekazem bezpośrednio. I budować relację, wzbogacać wiedzę odbiorcy i rozszerzać informację o swojej ofercie.

Media społecznościowe szczególnie nadają się do krótkich treści i multimediów. Wbrew pozorom stworzenie krótkiej, absorbującej uwagę treści nie jest łatwe. Ale sposób prezentacji wpisów np w Facebooku powoduje, że w 2-3 pierwszych zdaniach możesz i właściwie musisz zawrzeć to co przyciągnie uwagę czytelnika na dłużej.

Twój klient lubi serwisy społecznościowe? Więc to miejsce na obecność twojej oferty.

Przewiń do góry